2013 m. birželio 5 d., trečiadienis

Muzika 2

Vis tiek jau nei vienas iš mūsų nebepamilsime TŲ, kitų, žmonių.



Visai nenusistebėsi, kai sutikusi tarp siaurų gatvelių, pasakysiu, kad skubu į teatrą. Tik nusišypsosi, tik palinkėsi sėkmės, pamerksi akį. Dievaži, pamanyk, ji vėl eina į teatrą. Kaip ir kas rytą mintyse, kaip ir kas vakarą realybėje. O ko reiktų tikėtis? Ji paskendusi jame ir neišbris į krantą niekada. Į dugną traukia tikėjimo teatru akmuo, realybė svaigina, rašymas įneša gryno oro. Nesvarbu, kad tau atrodys, jog per ilgai užsibuvau neišlipusi į krantą. Nedrįsi garsiai to pasakyti, niekas nedrįsta. Aš net sau pati to nedrįstu pasakyti. Mano vanduo - mano akmuo - ne mano krantas. Esu čia, nes esu laiminga. Nes vasara kvepia pavasariu ir naktimis gera grįžti. Nes man patinka skęsti. Ir skandintis teatre. Bet aš nepaskęsiu, nes aš tikiu tuo, kuris mane skandina.


„Muzika 2“ - jautrus ir tikras.
Du žmonės apima viską ir kartais, atrodo, duoda daug daugiau nei galėtų pasiūlyti minia. Būtina išjausti, įžiūrėti kiekvieną tragikomišką istorijos lopinėlį, sugauti save pjesės herojų vietoje.


Kaip galima be ašarų kalbėtis apie praėjusį bendrą gyvenimą, praėjusį košmarą, norą nužudyti žmogų, kuris dabar sėdi prieš tave ir pasakoja, kaip per trejus nebuvimo kartu metus viskas pasikeitė? Dabar viskas kitaip, jos batelių aukštesnė pakulnė, šukuosena šimtąsyk solidesnė, o užmojai - labiau realistiški ir mažiau beprotiški. Jis atsviresnis, tikresnis tuo, ką jaučia ir labiau nusivylęs. Ja, savimi, gyvenimu. Čia nepakitęs išlieka tik vienas dalykas. Jausmas, kuris juos jungia ir kuris išlaikė juos kažkadaise kartu, kuris net išėjus abiems į atskiras puses, neleido išmesti iš širdies TO žmogaus. Nes turbūt ir neįmanoma pamilus žmogų, jo kažkuomet nebemylėti?



Jų meilė labai keista. Ji myli jį beprotiškai, todėl vaikšto į barus, o juose gerdama galvoja apie jį. Išduoda su kitais, bet galvoja paie jį. Jis ją seka, ieško tam pasiaiškinimų, išduoda su kitomis. Abu ištikimi vienas kitam, bet tik mintyse - meilė. Ir galbūt daug prasmingesnė už visas kitas, kartu sudėjus.


Keli kambario baldai, senos surištos knygos, muzikos akordai paįvairinti tylai, šviesa ir tamsos trumpučiai prieglobsčiai - kartais tik tiek užtenka, kad patikėtum, rastum prasmę, išeitum ne tuščiom kišenėm. Kartais mažiau yra daugiau.


Ji išeina, o jo mintyse jos kūno siluetas. Grįžta, nes negrįžti ji galėtų tik baisiam sapne. Ji prieštarauja sau pačiai, meluoja, tiesmukiškai ginasi, bando įrodyti nemeilę jam. Jis atviras ir, rodos, labai menkas. Kam meluoti sau, kam meluoti, jei žinai, kad viskas prarasta? Kodėl nenusiėmus kaukės? Prieš meilę reikia būti be grimo ir kaukių. Kai supranti, kad jau nebeturi, ko netekti, tampi nuoširdus.



Jausmas, numetantis visus kanonus ir kaukes į šalį, atveriantis skaudžiausias žaizdas. Jie abu tuos trejus metus gyveno vienas kito mintyse. Aš gyvenu tavyje, jei myliu tave. Valgau su tavimi pusryčius ir lydžiu tave namo, kai nuvažiuoja paskutinis troleibusas. Niekur nuo manęs nepasislėpsi. Net jei ir dabar išeisi.


Ir tu išėjai. Ir ji spektaklyje išėjo. Kai jau patikėjau laiminga pabaiga, kai jau išgėriau šampano tautę už pergalę.



Mes buvom bepročiai, buvom įsimylėję, jauni, kupini neįgyvendinamų užmojų, bepročiai.
O gal visi įsimylėję yra bepročiai?
Turbūt.




Komentarų nėra:

Rašyti komentarą