2013 m. kovo 12 d., antradienis

Lilijomas 2013-02-29

Jie sakė, kad neįmanoma, o mes gyvenome.

Pradedu bijoti premjerų. Dar tik, rodos, visai neseniai maniau, kad man gyventi – nuo premjeros iki premjeros. Bet premjeros keičiasi, ir keičiasi pojūtis viduje, kai viskas nuslūgsta, visi išsiskirsto, tuščios vazos gailiai pastatomos į kampą, pradeda kankinti nevykęs nuovargis, kurį bandei užslopinti tiek, kiek atrodė, kad premjerinis šurmulys – yra gerai, o visą erdvę užpildo nejaukus šaltukas.
Mėgstu šurmulį ir skaistų užimtumą užkulisiuose prieš premjeras bei paskutinį kavos puodelį iki išėjimo į spengiančią tylą. Mėgstu generalines repeticijas, kuomet aplink – pažįstami šilti veidai. Bet premjeros – ne tai, ne taip, ne šitaip, ne ne ne.

Jos išūžia galva nuo pat ankstyvo ryto ir nepaleidžia mažiausiai dar dvi naktis bei, suprantama, ir dienas. galbūt tiesiog dabar man taip atrodo – jos per daug iš manęs reikalauja. Kai kiti kolegos į teatrą gali ramiu veidu ateiti ir išeiti lyg į parduotuvę nusipirkti pieno, aš savy viduj pasiutusiai draskausi, kad tik bent sekunde nutolinčiau savo sprogimą teatru.

Po premjerų supratau, kad noriu teatrą iš savo gyvenimo išrauti su visomis šaknimis. Visiškai. Kad neliktų nei „buvo“, nei „būta“. Tada prisimenu, kaip prieš du metus, prieš metus, prieš mėnesį ji roviau, kažkada atrodė viskas, net ištariau „Galiu gyventi ir be viso šito“, bet jis grįždavo. Visada. Pasibelsdavo į kambario duris, liepdavo grįžti, o jei  nepaklausydavau – kankindavo nemigo ir šalto rytmečio naktimis, neduodamas net tylumoj ramiai išgerti puodelio latė kavos. Aš iš tiesų, teatro klausimu dabar labai mušuos pati su savimi, nors iš šono atrodo, kad tik juo ir sergu, kad karščiuoju juo, valgau ir geriu. Iš tiesų, taip ir yra, bet aš tiesiog pavargau kovoti už būtį ir eilinį kartą bandyti neapsiverkti, kai nulupiama stora oda, kurią auginaisi dvi dešimtis metų. Taip, žinau, čia teatras ir čia taip turi būti. Bet aš nemoku… Kiek dar reikės kovoti su vėjo malūnais, kad išmokčiau su teatru gyventi taikiai, susitarus, kad jis į manąją erdvę privalo nelysti bent 5h ryto, aš gal tiesiog turiu išmokti nubrėžti ribas. Čia mano, ten – tavo. Ir tiek. Lilijomas sakė, kad reikės pasistengti žymiai labiau….

Brodvėjinis filmas, pateikęs save teatro  scenoje. Man taip pasirodė. Iš tiesų, jame daug skausmo, kažkokio vaikiškai naivaus tikėjimo, ašarų iš šypsenų bei pernelyg įkyraus įžūliškumo, kuris kartais nebetelpa į jokius rėmus.

D.G., T.V., N.S. ir A.G. – nauji, kitokie. Pavyzdžiui, T.V. savo kaimietės vaidmeniui pritaikiusi visiškai „ne savo“ juoką, bet tobulai tinkantį jos personažui. Žinau, tai būtina kiekvienam personažui, pritaikyti juoką, tiksliau, sukurti. Juoką, eiseną, žingsnius, nugaros tiesumą, balsą ir jo intonaciją, kalbėjimo manieras. Na, pastatyti naują žmogų. Bet daug kur atpažįsti aktorių, kuris vaidina, ir personažas tiesiog kažkur giliai nutolsta. O čia šie keturi aktoriai nebuvo aktoriai, jie buvo personažai ir tai man davė viltį, kad teatras eina pirmyn.

Lemputės, skaistykla, vamzdžiai – visko ir visaip. Taip, matyt, ir reikia.

Lilijomai, bandei atsiųsti žvaigždę, gavom tik jos nuolaužas…

Už tai, kad ragauta
Ir už tai, kad buvo gyventa…

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą