2013 m. kovo 12 d., antradienis

Mistras 2012-11-06

Kiekvienas spektaklis turi savo gyvenimą. Gimimą, jaunystę, brandą ir mirtį. O kartais dargi atgimimą ir antrą mažytį gyvenimėlį.
Kiekvienas spektaklis turi savo kvėpavimą ir gyvenimo ritmą. Ir kai sutrikdai tą ritmą savo buvimu, jautiesi lyg suvalgęs uždraustą vaisių. Būtent taip man ir buvo.
Žiūrėdama „Mistrą“ supratau, kad negaliu. Šitaip įeiti į spektakli, pažiūrėti ir viskas, ir išeiti. Nes nebemoku. Turiu būti su spektakliu susigyvenusi, kartu su juo gėrusi karštą vyną trečią ryto ir žinoti visus prieš ir po. O jau po to – spektaklis, gėlės ir recenzijos…
Aš puikiai žinau, kad visi žiūrovai privalo ateiti, pamatyti, paploti kartais netgi atsistojus ir išeiti į naktį. Ir taip pat puikiai žinau, kad jiems nė motais, kaip viskas čia gimė, kaip teatro grimerė iš sveikai atrodančio aktorės veido padaro visiškos šizofrenikės fizionomiją. Įteikia gėlių pažįstamiems ir ate, žiūrove, tikimės, dar grįši.
o aš bandydama būti tokia kaip jie, žiūrėjau ir galvojau, kad švelnų ir vos vos pamišėlišką spektaklio ritmą suardžiau šituo savo supratimu. Bent jau savyje.
Man reikia čia būti nuolatos, žinoti visą priešistorę, žengti kartu su spektakliu, neišmesti jo iš minčių nei ir tada, kai jis tose mintyse nebetelpa.
O „Mistras“ išėjus iš spektaklio ir nebetilpo.
Istorinis spektaklis su pamišimo prieskoniu, po kurio dar ilgai skambėjo viduje pačio Mistro pasakyti žodžiai „Šis gyvenimas ne tas!“
Tąsyk man labai rekėjo tų žodžių. Nuskambėjo taip subtiliai ir aštriai.
Bet – jei šis gyvenimas ne tas, tai gal ir mes gimsime kada antram gyvenimui?
Kaip kad spektakliai gimsta.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą