2013 m. kovo 12 d., antradienis

Visuomenės priešas 2011-11-11

„Kai susigyveni su spektakliu, kiekviena, net menkiausia, smulkmena tampa labai reikšminga. Per premjerą, pirmą, antrą, trečią kartą vis krūpčioji, kad tik viskas praeitų sklandžiai. Paskui, repertuare pamačius spektaklio datą, bandai susiplanuoti viską aplink, kad tik tądien galėtum ateiti į teatrą. O jautiesi, lyg vien tik dėl tavęs čia viskas stovėtų ant kojų, nors, teoriškai, o ir praktiškai,nieko čia nedarai, egzistuoji kažkur šalia spektaklio, kuris jau gyvena savo gyvenimą. Gal ir kvailai čia nuskambėjo, bet man tai toks didelis priekaištas, nes būtent taip aš ir gyvenu.
Kai kas nors paklausia, kodėl ir vėl čia sugrįžau, mintyse galvoja, kad man labai patiko spektaklis. Aš nesipriešinu. Patvirtinu mintis. Sakau, kad labai geras ir panašiai. Nors negaliu pasakyti, ar jis man apskritai patinka. Nebejaučiu aš jo, kaip jausmo. Man tik reikia būti tikrai, kad jis egzistuoja, ateinu patikrinti, ar įvyko..“ (R.R.)
Ateinu patikrinti lig šiol. Kiekvieną kartą. Man tas žinojimas, kad įvyko, kad vis dar egzistuoja, viską pastato į savo vietas ir galiu būti rami – įvyko.
Man nereikia kiekvieną kartą išgyventi, pamatyti, aš galiu sėdėti už sienos gurkšnodama arbatą, girdėti žmonių plojimus, ir to man pakaks.
Kadangi jau metus šis spektaklis guli teatro repertuare ir many. Ilgai reikėjo stengtis, kad apgyvendinčiau jį savy, kad prisipratinčiau. Jis man nuo pat pirmos premjeros buvo abejingas. Labai ilgai. Kiekvieną kartą atsisėsdavau vis arčiau jo, kviesdavau vardu, pratinausi.. Viskas veltui.
Atėjus šiųmečiam sezonui pajutau, kad spektaklis mane prisileidžia. Leidžiasi laukiamas, žiūrimas, netgi šypsosi, kai jam ploju. Kad ir už sienos.
Premjera, įvykusi prieš metus, many įsitrigo labai giliai. Ir šiandien prisiminus tą atmosferą, orą ir viltį, kažkas viduj suskauda. Tąsyk aplink mus visus tvyrojo tokia skaudžiai negailestinga įtampa ir kartu – noras ir komandiškas siekis kartu padaryti dar tiek daug…  Skaudžiausia, žinoma, buvo tai, kad likus kelioms dienoms iki premjeros Anapilin iškeliavo spektaklio scenografė. Ir tik teatro žmogus supras, kaip skaudžiai atsiliepia kiekviena išėjusi teatro siela. Todėl tą, premjerinį, vakarą skaudėjo. Spektaklį žiūrėjau su nuostaba ir įtarimu, kad šis spektaklis – bus sunkus.
Prireikė metų, kad spektaklis susigulėtų manyje, o gal ir kituose. Kad nusileidus užuolaidai, taptų ramu ir gera. Kad išmokčiau žiūrėti jį ir matyti, ką juo norima pasakyti.
Jis dvelkia stiprybe. Savo drąsa. „Iš kur tokia drąsa, užmanymai ir priemonės?“ klausinėjau aš ir klausinėjo manęs. Jis kalba apie ištikimybę pačiam sau, apie pilką masę ir individą, kuris prieš ją – iki pat galo vienas. Apie taiką su savimi ir ryžtą stoti prieš visuomenę. Nesvarbu, kad išdarkys, garsiai išsityčios (nes mintyse jau būtų per maža), žiūrės pro didinamąjį stiklą. Kažkiek įkvepia, kažkiek įneša motyvacijos, o kažkiek – ir įklampina į tą nenorėjimą patikėti, kad ir tu priklausai tai pilkai suvienodėjusiai visuomenei.
Taip noriu tikėti, kad šis spektaklis mebetaps man šaltas.
Ateisiu kas kartą patikrinti. Ar įvyko, ar egzistuoja, ar jo reikia kitiems.
Ateikit ir jūs.
Juk nuo visuomenės iki Visuomenės tik žingsnis, taip?
M.P.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą