2013 m. kovo 12 d., antradienis

Meistras Solnesas

Nesakau, kad pasiliksiu čia ilgam, bet tarp tų sparnų jaučiuosi reikalinga.


Čia vienas iš tų, kurių jau n metų nerodo, ir vienas iš tų, kuris būna pirmas. Pirmas įsimylėtas spektaklis, pirmi eilėraščiai nespėjus net sulaukti aplodismentų pabaigos, pirmas tas jausmas, kai išeini iš teatro ir viduje – nepaaiškinamai rami tyla, o tik po to, kai viskas nurimsta, supranti, kad tik ką matei spektaklį, kuris seks tave visą gyvenimą, o galbūt tu jį seksi. Ne tiek svarbu, kuris kurį, kaip svarbu, kad abu būsime šalia vienas kito ir abiems tik tiek užteks, kad matytume prasmę šitaip būti toliau. Taip, man jis dar yra. Ir visada bus. Nors  ir labai skaudėjo, kai sužinojau, kad mano spektaklio-išganytojo ant scenos daugiau nebebus (nors aš vis dar tikiu, kad kažkada kažkaip kažkur), bet nešiojuosi jį širdy – kol kas, rodosi, pakanka…


Daugelis jį vertino prieštaringai, o aš, kaip Los Angelo radijas, kartojau tą patį – kad jis geras, ne, ne geras, jis nuostabus, puikus, gaivališkas, iki pat galo tikras ir, o svarbiausia, išmokęs mane iš sunkių gyvenimo patirčių ir kliūčių imti auksines pamokas ir būti stipriai iki galo.


Tai buvo mano pirmasis susidūrimas su jaukia režisiere Y.R., kuri po Solneso man liko su štampuku – pati nuostabiausia režisierė. Nemoku vertinti blogai, kitaip, prieštaringai, nes manyje ji liks tokia visada – pati geriausia, pati nuostabiausia meistro Solneso statytoja, kuris, kaip spektaklis, man davė milijoną kartų daugiau nei galima tikėtis gauti iš spektaklio. Tik po šio atradimo aš supratau tikrąją teatro prasme, nors jame gyvenau jau metus. Tiems, kas yra gavę iš teatro savo dalelę – puikiai mane supras. Tai – gyvenimas, kuris, kaip žinot, ne taip jau ir lengvai paaiškinamas.


Mano herojus visada liks Alina. Su savo begaline stiprybe, praradusi viską – vyrą, namus, vaikus, vaikystės lėles. Ir čia jau nublanksta visa riba tarp teatro ir gyvenimo, nes būti tokiai gyvenime, kai pats pasaulis ir aplinkybės plėšo tave į gabalus – daug svarbiau nei nuosekliai eiti klūpant ir viso šito mokytojas teatras – nuostabiausia, kas galėjo būti. Nesakau,kad aš būčiau tokia kaip Alina – aš nepajėgčiau… Bet nuolankiai mokausi. Kartelė man nuo šio spektaklio pakelta labai aukštai, bet tai nereiškia, kad suklupti – nevalia, nes stiprybė – tai, kas pakelia iš visų griovių.


Visi žiūrovai jau buvo išėję, o aš verkiau negalėdama pamiršti sceninės tobulybės. Visi jau buvo išėję – aš kasdien stebiuosi, kaip jie taip gali – po visko, ką čia gavo ir surado, ką išgyveno, iškart išeiti į snieguotą gyvenimą? Nemokėjau niekada, todėl ir reikėjo tylos, ašarų, atrasti, suprasti, išmokti. Todėl ir reikėjo ir tebereikia nešiotis spektaklį širdyje.

Solnesas ir Hildė – Dieve, koks nuostabus duetas. Ji pasiryžusi dėl jo padaryti viską, kad tik pilį gautų, kad tik būtų jo maža mergaitė, o jis – užlipti ant savo paties statyto bokšto, kad įrodytų sau ir tuo pačiu kitiems, jog jis – meistrų meistras, statytojas, sunkiai užleidžiantis vietą kitiems, jaunesniems, o ir ne paslaptis, gal geresniems. Juk palikti skylę kamine, dėl kurios visų, o svarbiausia, Alinos gyvenimas griūva į ašaras – ne įrodymas, kad reikia statyti bažnyčias žmonių širdyse, o ne gatvėse?
Mane žavi spektaklio minimalizmas. Viskame kame. Ir ta skaudulio akimirka, kai du žmonės, dvi kėdės, liepsna – ir to pakanka, kad išgimdytų, sukratytų, sudegntų iki pelenų.


Tai jau mano gyvenimo teatras. Pradžių pradžia. Ir kartais pajuntu, kad dėl Solneso vis dar stoviu čia dabar, einu gatve ir sugebu šypsotis, kai norisi verkti. Stiprybė – tai brangiausia, ką gavau iš šio spektaklio. Be štrichų, kabučių ir dviprasmiškumo – mano gyvenimo spektaklis.


O jie tikėjo, kad mes išgyvensim viską,
Tu – mano meistras- tuo tiki?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą